Mat

Brød for muskler og glad mage !

Før jeg sovnet på sofaen i går satte jeg en brøddeig som skal stå til heving om natten (ca 12t). Det høres kanskje ut som det tar alt for lang tid til at du orker å prøve, men igjen handler det om planlegging. Setter du deigen en fredag- eller lørdagskveld hever den seg om natten. Du steker så brødene imens du tar morgendusjen, og dekker bordet til helgefrokosten. Og hvem elsker ikke rykende ferskt grovbrød til frokost!

Her er oppskriften på vårt favorittbrød:image

  1. 1/4 pakke ferskt gjær som jeg løser opp i 1l lunket vann og 1 ts honning
  2. Knus 1,5 dl linfrø i blender, eller i en pose som du kjevler over
  3. 1l sammalt spelt, 1l sammalt rug, 1,5 dl gresskarkjerner, 1,5 dl sesamfrø, 1 ss karve og 2 ts salt blandes sammen med linfrømelet.
  4. Tilsett gjærblandingen og bland godt. Gjerne i en eltemaskin. Deigen skal være litt løs og klisette.
  5. Sett deigen til heving under et håndkle over natten, ca 12 t.
  6. Fordel deigen i 2 brødformer og la det etterheve i 30 min i kald ovn.
  7. Stek brødene på 175 grader i 1 time

Gutta sa iallefall ikke et ord ved frokostbordet i dag, og flere må lages :)

image

Ellers har fokuset mitt i dag vært å trene, ryddet hus og laget god påskemiddag til gutta. Nå skal jeg snart på kino. Endelig skal jeg også få sett Fifty shades of Grey!

I morgen blir det ego dag med enda mer trening, og fotoshoot til «nye» bloggen :) Blir spennende! Skal se om jeg ikke får gitt dere noen glimt fra sessionen i morgenkveld :)

Nyt den nest siste kvelden i påskeferien <3

 

 

Del dette;

2 Comments

  • Sasha

    hei syns du er utrolig flink :)
    Lurte egentlig på hva du spiser av matvarer når du er på fitnessdiett?
    Setter stor pris på svar ;)

    • evytherese

      Hei, tusen takk for fine ord Natasha! Hva jeg spiser av matvarer på dietten avhenger av hvor jeg er I forløpet. I det siste, siden jul, har jeg spist havregryn, bær, mandler, grønne grønnsaker, poteter, ris, søtpoteter, kylling, torsk, biff og casein. Beklager litt sent svar! :)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *