Mat

Få sunnere taco med disse grepene!

Fredag er ofte tacodag, også når jeg er på diett. Med enkle grep gjør jeg den sunnere og begrenser antall kalorier. Slik gjør jeg det :

Blander bønner og karbonadedeig, og gir kroppen flere gode byggestener, som protein. image

Dropper tacopulver fra pose, som inneholder svært mye sukker, lager mitt eget eller bruker tacokrydder fra glass fra krydderhyllen.

Guacamole er ikke alltid en del av tilbehøret, men når det er lager jeg hjemmelaget og unngår slik unødvendige tilsetninger. Bruker 4 avocado, saften av 1 lime, løkpulver eller  2 ts rå løk, chillikrydder eller 4 ts hakket rød chili, hvitløkskrydder eller 2 hvitløksbåter. Smaker til med salt og pepper. image

Kutter ut tacoskjell og tacolefser, eller bytter det ut med med havrelomper. Oftest kutter jeg det helt ut, og spiser heller mer grønnsaker og kjøtt/bønner.

Bytter ut rømme med mager kesam, og tar bort halvparten av kaloriene, dobler mengden proteiner og reduser fett til nesten ingenting. imageMed disse enkle grepene kan jeg ha taco også med meg i lunsjboksene mine. Digg :) Men det beste med måltidet er uten tvil de jeg deler det med <3 image

Del dette;

3 Comments

  • Stine

    Takk for mange gode tips??kan du dele oppskriften på taco krydderet ditt? Ha en fin lørdag??

    • evytherese

      Yes I can :) 1 ss paprika, 2 ts malt pepper, 1,5 ss oregano, 1,5 ss cumin, 1,4 ss løkpulver, 1 ts hvitløkspulver, 1 ts malt chili hot og 0,5 ss salt. God tacohelg til deg Stine :)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *