Mat

Genialt triks for travle hverdager

For aktive hverdager er det å planlegge og klargjøre for flere dager om gangen et lite must for at dagen skal flyte. Dette gjør vi også når det gjelder mat, og spesielt middager.

I dag kom jeg hjem fra jobb super sulten, og var lykkelig over tanken på at i kjøleskapet var det meste klart for meg. Jeg hadde slik klar middagen min på 10 minutter.
image
Søndager og onsdager er de store matdagene hos oss. Da baker vi brød, steker opp matvarer som karbonadedeig, kylling, og koker også opp fisk. I tillegg lager vi en svær boks med salat. Alt for 2-3 dager omgangen. Dette porsjonerer vi i bokser som vi stabler i kjøleskapet. Det er slik veldig enkelt å ta en boks og lage gryter, supper, lasagne, taco med mer. Middagen blir da klar på 1-2-3.
imageDagens middag ble ferdig kokt torsk, som jeg varmet raskt opp på pannen sammen med brokkoli og sukkererter. Mye grønne grønnsaker på meg i denne perioden, og jeg prøver å variere så godt som mulig.

Nydelig godt smakte det, mye takket være favoritt krydderet mitt. image

Nå må jeg pakke baggene for morgendagen, og gjøre meg klar for en lang kveldspowerwalk med en hjertevenn <3 Snakkes i morgen :) Pst: tusen millioner takk for alle hyggelige meldinger dere sender meg, og kommuniserer under innleggene på facebook og instagram. Jeg setter umåtelig pris på hver og en <3

Del dette;

2 Comments

  • Martine

    Takk for herlig inspirasjon til kosthold og trening :-) Øvelsene du oppsumerer fra trening blir flittig brukt, bl. a. ble supersett på armer gjennomført idag. Hvor mange reps tar du på beintrening?

    • evytherese

      Hei Martine, så hyggelig! Antall reps varierer fra øvelse til øvelse og henger sammen med hvordan jeg har trent de siste 2 årene. Så det som er riktig antall reps for meg må trenger ikke være det for deg. Kjør perioder på f eks 6 uker med samme antall reps og sett, og endre så. Skift mellom høyreps og tyngre perioder. F eks 4×15, 5×12 og 4×15. Lykke til og god helg! :)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *