Mat

Min mat i påska

Diett er kjedelig sier man. Det må komme an på hvilken diett man velger. Min diett er helt vanlig mat bortsett fra at snop, hvitt sukker, hvetemel, kaker og søt gjærbakst er fraværende nå i oppkjøringen. Derfor er det livsstil. Altså en «diett» der  jeg regulerer mengde, og passer på riktig balanse mellom fett, protein og karbohydrat i forhold til mine mål med kost og treningen.

Siden mitt mål er å bygge muskler spiser jeg for tiden 30 % fett, 30% proteiner og 40% karbohydrat. Det utgjør for eksempel dette til lunsj:

  • avokadosmør
  • knekkebrød
  • salat med oppskjært kalkunpålegg

Eller har du sett pannekaketårnet mitt på SNAP eller Instagram? Ikke noe pulvertull der ;)

Jeg spiser så mye mat at søtsuget holdes borte av metthet, samt all bær og frukt jeg får i meg i løpet av en dag. Ikke få kg med bær som går inn denne munnen her i løpet av en uke…

Så ikke synd i meg tross manglende påskesnop :)

 

 

Del dette;

4 Comments

    • evytherese

      Hei Christin, hva legger du i påskemiddager? Her har jeg ingen spesielle tradisjoner. Men uansett, lite jeg ikke kan spise så lenge det er kontroll på mengde fett, karbohydrater og protein. Sauser bruker jeg ikke uansett annet til kjøttkaker i brun saus, men det holder jeg meg unna i konkurranseperioden.

      • Christin

        I spesielt min svigerfamilie er det vanlig og viktig å skulle spise tunge middager, lam, pinnekjøtt osv. Jeg er ikke vant til det selv, og foretrekker mer proteinrik og grønn mat, noe det er liten forståelse for. Kunne tenkt meg å foreslå litt lettere, og like god påskemat som et alternativ ?

        • evytherese

          I see. Pinnekjøtt er heavy stuff, alene er en ting men dersom det blir flere slike type middager etter hverandre ser jeg hva du mener. Lam, biff og kalkun er jo fine greier. Hva om du reduserer på sausene, ber de lage ekstra med grønnsaker og lager deg en sunn variant av waldorfsalat i stedet? http://www.fitnessfrue.no/tag/waldorfsalat/ Det finnes jo egentlig ikke nei mat, men mat kan kan spise mye av og mat man bør redusere mengden på. Du får prøve å redusere mengden der du føler det blir to much :) Ellers vil jo masse bevegelse kompensere for eventuelt overskudd. Nyt påsken – er bare en gang i året :) God klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *