Bodyfitness

Rygg og biceps trening

Helt ærlig er noe av det beste med deffingen at arbeidet som er lagt i all teningen blir mer synlig. For det bør jo ikke være noen overraskelse for noen at jeg trener også for å få den visuelle fysikken som jeg liker, og ønsker å ha.

Den fysiske formen jeg har nå er faktisk slik jeg trives best med. Det er en form jeg kommer til å jobbe for å stabilisere meg på etter konkurransen (….og det er ikke sceneform! Enda ett stykke igjen på den veien.) Her jeg er nå passer alle klærna mine i klesskapet, så det er også tydeligvis min trivselsvekt.

PicMonkey Collage

En viktig del for meg for å få denne formen har vært rygg- og bicepstreningen, and I love it. Her har du dagens økt:

10-12 repetisjoner, 4 sett. Supersett: (øvelse + øvelse + 45 sek pause) x 4

  • Kroppsheving i stang: Max antall, 4 sett
  • Supersett: Bred nedtrekk front og kettlebell swings
  • Supersett: Stående low row i kabel med tau, og stående bicepscurls med stang i kabel
  • Supersett: High kabel curl og mageøvelser

En rask og effektiv økt. Gleder meg allerede til denne neste uke, og det er ikke tull en gang :)

Håper du har hatt en super dag, og fått trent litt <3 Snakkes i morgen for nå er det straks leggetid for meg :).

Del dette;

2 Comments

  • Anki

    Wow!
    Har du planer om å bygge mer masse?
    Jo mindre «fyll», jo vanskeligere er det å bygge. Da må man virkelig spise reint isåtilfelle. Ser du spiser stort sett grønt og mat som holder mindre på vann. Du har ikke mye vann i kroppen nå og det skal ikke mye til for å øke verken det eller fettprosenten på dette tidspunkt. Jeg personlig ville ha lagt meg littegrann høyere for å ha optimal framgang. Men absolutt et godt klapp på skulderen om du klarer å holde deg såpass dedikert til å holde en slik form. En form som ofte bare fitnessutøvere på fulltid holder.

    • evytherese

      Hei Anki, ja jeg ønsker å bygge mer masse. Jeg er imidlertid overbveist om at man ikke trenger å være 10 kg + (eller mer) fra sceneform for å klare det. Dette er nok veldig individuelt. Personlig har jeg f eks ikke begynt å droppe på belastsning på vektene, og da er det bare 3 uker til konkurransen. Det er ikke noe mål eller poeng i å holde sceneform hele året, men å gå opp akkurat nok til at jeg har energi til alt jeg ønsker å gjøre i hverdagen. Derfor skal jeg denne gangen trappe gradvis opp på kcal, og gradvis introdusere ulike type matvarer (reverse dietting). Slik vil jeg ha full kontroll og lettere klare å registrere hvordan kroppen respondere (positivt og negativt) på ulike matvarer og mengder. Det blir en spennende prosess, og det med kostholdet har vært noe av det mest spennede med denne reisen. Hilsen Evy Therese

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *