Motivasjon

Slik demper jeg søtsug!

Tirsdager og fredager er mine verste søtsugdager. Slik har det alltid vært, og jeg kommer meg ikke utenom ser det ut til :)

Når søtsuget dukker opp gjør jeg en av tingene på listen under:

  1. Drikker te
  2. Tar et par sukkerfrie pastiller og en tyggis
  3. Er ekstra nøye med å lage maten fristende
  4. Pusser tennene
  5. Tar 10 armhevinger eller 50 situps
  6. Spiser en spiseskje kallorifri gele som jeg alltid har i kjøleskapet
  7. Leter frem viljestyrken, og tar det som en konkurranse jeg skal vinne
  8. Går en tur med bikkja – trenger ikke være lang
  9. Holder meg laaaaangt unna mabutikker og kiosker

motsøtsug

Å ta meg et glass sukkerfri saft, eller pepsi max, gir meg ofte bare mer søtsug så det prøver jeg å begrense, men må oftest til.

Det jeg har erfart er at når jeg gjør en av disse tingene, så bryter jeg på en eller annen måte fokuset, og tanken på noe søtt. Håper dette kan hjelpe deg også! Men nå løper jeg på trening før jeg risikerer å stupe ned i rosinboksen! :)

Del dette;

One Comment

  • Åshild

    Pukka Peppermint & licorice er gull når søtsuget kommer! Den smaker rett og slett snop. :) I tillegg er den koffeinfri, så nix problem å ta en kopp om kvelden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *