Mat

Sunn hverdagsmiddag for 2 dager!

Akkurat fått i meg middagen etter en dag med hjemmekontor.

Ute blåser det noe sykt. Skikkelig væromslag i Bergen;  fra nydelig og kald vinter til typisk Bergen på null komma niks.

Men det er ikke det som er i mitt fokus nå ;) Snart klar for boksetrening har jeg tidenes deiligste middag i magen.

Gu` kor den metter!

Ikke nok med det, den er sunn, er super rask og lage, lett og go. Ikke minst genial å lage klar for  2 dager når man først er i gang.

Har vist dere den før, men det gode tips gjentas ikke ofte nok ;)

Når jeg lager middag tenker jeg antall personer og antall dager – ikke porsjoner ;) Slik sikrer jeg at alle får i seg måltidsrasjonen for fett, proteiner og karbohydrat. Jeg tar utgangpunt i mengde for 1 person i ett måltid og ganger opp til med 2.

Slik går jeg frem:

  • Koker opp vann med grønnsaks- eller hønsebuljong. Jeg beregner 1 liter pr person.
  • Når vannet har kokt heller jeg i frossne grønnsaker av typen lapskausblanding. Jeg bruker litt mer enn 0,5 kg pr porsjon.
  • Imens det koker seg opp steker jeg kyllingfilet. Beregner 400 gr pr person. Jeg bruker SMØR når jeg steker kyllingen, og beregner 1 ts pr persjon. Bruk det krydder du liker best til kylling. Jeg bruker bare salt og pepper.
  • Når kyllingen er ferdig stekt har jeg den i suppen og så får det trekke noen minutter før servering.

Denne supper smaker enda bedre neste dag faktisk. Og med litt skummelt melk i blir det himmelsk.

Og så sunt da! Rundt 300 kcal pr måltid :)

Nå er det snart på tide å fikse seg klar til boksetreningen.

Håper det blir like kjekt som sist jeg bokset!

Dere får høre mer i morgen om den da jeg kommer for seint til å kunne blogge om det i kveld. Må jo ha tid til litt Valentinekos også ;)

Del dette;

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *