Mat

Tips til rask og sunn middag

Opplever du også til tider at det hoper seg litt opp i kjøleskapet med pålegg, grønnsaker og alt mulig annet som det plutselig haster å få spist før det går ut på dato?

Denne uken har vi «tømme kjøleskapet uke». Det har vi ca 1 gang i måneden. Da kjøper vi ikke inn noe nytt før vi har spist opp  alt, til det rett og slett er tomt. Så vasker vi kjøleskapet skikkelig godt, før vi fyller det igjen med bare ferske varer. Er som julaften :)image

I dag var det vanskelig å samle hele gjengen (er 3 stk en gjeng tro? ;) til felles middag, så da snekret jeg sammen en deilig omelett med grønnsaker og kyllingpålegg. Kjøleskapet bugnet over av egg, så vi måtte rett og slett gjøre et innhogg :) Skal love deg at den ble saftig og god.

Her har du den! :)image image image image image image image image imageDu kan bruke det du ønsker av grønnsaker. Min favoritt er stekt løk, babyspinat og sopp men det hadde vi ikke. Det ble istedet rødløk, paprika og regnbue gulrot.

Jeg steker grønnsakene først og heller over lett pisket egg som jeg har krydret med ønsket krydder. I dag brukte jeg litt salt, pepper og oregano. Jeg har sterk varme på platen når jeg heller eggerøren i, men skrur raskt ned på svak varme og legger et lokk på. Jeg bruker lang tid på stekingen for å få omeletten mest mulig saftig. En teskje smør får lov til å komme i stekepannen så det ikke fester seg.

Jeg selv spiser den som den er med avokado til, og litt mozarello på toppen, men mine gutter vil gjerne ha brød til. image

Middag kan altså være så mangt, og dette er absolutt intet dårlig alternativ på travle dager eller som middag for en. Denne smaker også minst like godt som lunsj, eller måltid etter trening. Bon appetit!:)

Del dette;

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *