Bodyfitness

Trening som svir!

I dag forstod jeg ikke med en gang hvorfor jeg fikk vondt her og der i ben og rumpe når jeg reiste meg fra kontorstolen. Helt til det ringte en bjelle som sa: har trent glutebrigde og AMRAP!

Jeg har nevnt AMRAP sett for dere så vidt før, men det står altså for As Many Reps As Possible. Det funker f eks slik: Du tar 12 reps 3 ganger med 45 sek pause imellom, så går du rett på 3 sett til med så mange repetisjoner pr sett du klarer, men da med bare 10 sek pause imellom. Kan love deg at du ikke klarer 12 reps og at det SVIR!image

I programmet som jeg fikk av nye coach, som jeg kaller Fredrik, har jeg hip thrust/glutebrigde som  øvelser igjen. Kjempe digge øvelser som nok er «skyld i» alle de flotte fitnessrumpene man ser i en fitnesskonkurranse. Selv gutta på treningssenterne kjører på med de nå.

IMG_5620
Er så glad i dette bildet <3 Bikinijenter med nesten 20 års aldersforskjell. Kan love deg at vi begge har trent x antall repetisjoner med glutebrigde/hip thrust!

Utfordrer deg derfor til å legge inn både hip thrust /glute brigde og kombinert med AMRAP i styrketreningen din, så får du sterk, og kanskje en spretten en også, iløpet av høsten. :)

unnamed7
Husk å varme opp med lette vekter først som jeg gjør her. Man blir fort sterk i denne øvelsen, så ikke glem det viktigste: at du har kontakt med rumpemuskelen under hele bevegelsen. Det er den som skal jobbe!

unnamed9

AMRAP bruker jeg på alle øvelser untatt knebøy og markløft øvelser, men ikke på alle øktene.

Del dette;

4 Comments

    • evytherese

      Hei Grete, i dag kjørte jeg 100 kg. Varierer litt på dagsform og hva jeg har trent dagen før :)

      • Grete

        Takk for svar Evy :) Jeg putler på med min egen trening og har ikke noen å sammenligne meg med. Er selv oppe i 80kg.

        Takk for flott blogg, du er til stor inspirasjon.
        Heier på deg :)
        Klem

        • evytherese

          Tusen takk Grete :) Det er ikke så viktig å sammenligne seg med andre, men mer mot sin egen progresjon. Vi er alle forskjellige, både høyde, vekt, overskudd, hvor lenge man har trent etc – alt dette vil påvirke hva man løfter, men en liten pekepinn er det jo kanskje :)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *