Mat

Varianter av havregrynsgrøt

God morgen ! :)

En skikkelig god natt søvn. Enda en. Dere som har fulgt meg en stund vet at jeg ikke er den flinkeste til å sove rolig, godt og lenge. Men den siste uken har jeg virkelig fått det til, og faktisk alt på en gang! Altså både rolig, godt og lenge :) Deilig! Nok søvn er alfa omega for det aktive livet jeg lever. Så å få kvalitetssøvn på plass er min virkelige tilleggsutfordring som jeg skal klare å «bli god på». Til helgen begynner ferien så da skal jeg iallefall ha nok tid til det om ikke annet.  image

Nettopp fått i meg havregrynsgrøten, og er på vei ut døren til trening før jobb. Tenkte jeg de neste dagene skulle gi dere mine ulike havregrynsgrøtvarianter. Hva sier dere til det? Dere må selvsagt regulere mengde iforhold til deres energibehov, og kjønn. Men jeg oppgir min mengde så dere har en viss pekepinn. Jeg er 167 cm høy, og trener fortiden mellom 1,5-3 timer pr dag. Jeg koker grøten alltid på vann.

  • 40 gr havregryn (både lettkokt og store kan brukes)
  • 50 gr frosne blåbær
  • 50 gr frosne bringebær
  • Strør på kanel og 20 gr mandelflak.

Nå tar jeg med meg min nye vannflaske smakstilsatt av bær og litt sitrusfrukter og løper avgårde. Dette blir en fin dag kjenner jeg. image

God frokost og super dag til deg :)

Del dette;

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *