Bodyfitness,  Mat,  Trening

Vil du følge min plan en uke?

Om man liker det eller ikke så er planlegging nøkkelen til å rekke over og oppnå det man ønsker. «Grip dagen», sier mange. Det har jeg tenkt å gjøre, men ikke på en tilfeldig måte, men ved å planlegge.

Skulle det dukke opp noe uventet skal det tilpasses planen, og ikke omvendt. Slik har jeg størst sjanse for å få gjennomføre det som må til for å komme meg på fitness scenen igjen til våren.

I morgen er det mandag (igjen), og mine planer for dagen er følgende:

Trening

  • Morgencardio i form av powerwalk før jobb
  • Rydde vaskerommet (ja, jeg gjør andre ting enn å trene :)
  • Bakkecardio med en teammate om kvelden
  • Legge meg senest klokken 22 (selv om favorittprogrammet mitt går på tv da …. :)
IMG_5067
Naturen er på sitt flotteste om morgenen.

Kosthold

  • Havregrynsgrøt til frokost
  • Kylling, speltlomper og salat til lunsj nr 1 og 3
  • Skyr og mandler som mellommåltid
  • Torsk, grønnsaker og pasta til middag
  • Cottagecheese med bær og mandler til kvelds
  • Proteinshake, banan og riskjeks etter trening.
IMG_7453
Ikke akkurat et medlem i Teambodytech, men en som alltid blir med på cardio. Vår hund Lilli <3

Hadde vært super kjekt om du prøvde det samme, så kunne vi kjøre en uke «sammen»! Kommenter gjerne under innlegget om du tar utfordringen, eller send meg en melding på facebook, og jeg skal heie ekstra på deg og gi deg noen tips underveis. La dette bli VÅR uke.

I morgen skal jeg gi dere en ærlig oppdatering på hvordan det har gått, og legge planen min for tirsdag.

Kjør på!

 

 

Del dette;

11 Comments

  • lisbeth

    Har nå planlagt hele ukens middager, og guttungen er enig! Takket Være deg er nå ferske grønnsaker og masse fisk/kylling på menyen! Så får eg prøve å lage det barnevennlig ;)

    • evytherese

      Nå ble jeg helt rørt her jeg sitter, Lisbeth. Heier på deg!Pasta får barna til å spise det meste, og fullkornspasta er supert for aktive unger. Du skal få et hot tips for guttungen: pisk et egg, og ha i litt krydder med ønsket smak i + lur i en ts grov sennep. Knus Kellogs K i en skål. Skjær kyllingfilet i pinner, rull det i eggeblandingen for så i den knuste Kellogs`en. Stek pinnene i stekeovnen, og vips så har du fantastiske chrispy kyllingpinner som iallefall ungdommen her i hus elsker :) Digg også til lørdagskos. God uke til deg!

  • Lene

    Hehe, ja det er sant. :-) hvorfor løper du ikkje i stedet for å gå så mykje? Vil det ikkje være meir effektivt?

    • evytherese

      Mitt mål er å stille i fitnesskonkurranse, og da må jeg ha mest mulig muskelmasse. Løping tærer på musklene. Jeg løper også, men da i intervaller, og så og si alltid i oppoverbakker/med stigning på møllen. Dette krever mer av muskulaturen samtidig som det utvikler muskulaturen også. Løping er super form for trening, men man må trene riktig iforhold til hva man ønsker å oppnå med treningen:)

    • evytherese

      Hei! Takk for spørsmålet ditt :)

      Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å si noe om hvor mye jeg spiser av de ulike matvarene pr dag, og hvor mye til de ulike måltidene. Dette da det kan bli helt feil for dere da næringsbehovet henger sammen med deres vekt, høyde og hva som er målsettingen deres med å regulere kostholdet. Håper du forstår det. I praksis betyr det for meg at mengde cottage cheese pr dag varierer fra periode til periode, og henger sammen med hva jeg ellers har på matplanen min den dagen.

  • lena

    Hei hei :) jeg prøver å komme i gang med trening igjen men sliter en del å holde på det. Da jeg føler at jeg ikke passer inn da jeg et på treningssenter . Hvordan kom du deg så godt i gang i begynnelsen? Jeg har virkelig lyst å Gjøre forandring på hvordan jeg lever og hvordan jeg ser ut. Har du noen nybegynner tips?

    Takk for en kjempe fin blogg. Skal begynne å følge med på den! :D

    • evytherese

      Hei Lena, tusen takk for fin tilbakemelding om bloggen! Håper du får litt motivasjon til hvordan komme i gang og hvordan holde det i gang der. Litt vanskelig å gi deg noen konkrete råd når jeg ikke kjenner deg og hva du liker å holde på med. Jeg selv har alltid likt å være i bevegelse, og trent siden jeg var ung, så jeg har på en måte ikke vært nødt til å «komme i gang» om du forstår. Leser at du ikke likte deg helt på treningssenteret der du bor. Det tolker jeg som at du kanskje best liker å være ute? Vist du skal starte mer eller mindre fra starten av, hadde jeg først begynt å legge opp til 2-3 gode 60 minutters raske gå turer og fjellturer der du gradvis øker tempoet. Etter et par uker klarer du kanskje å «jogge en sang og gå en sang» etter musikken på øret ditt? Det viktigste er at du legger opp til realistisk antall økter i uka slik at du ikke brenner all lyst og krutt med det samme, og at du liker det du gjør! Dine aktiviteter må passe inn i dine aktivteter og plikter forøvrig. Jeg skal lage et innlegg med øvelser dere kan gjøre hjemme, men har du lyst til å komme i gang nå finner du mange gode tips til øvelser på nettet. Vedrørende kost kan du jo prøve handlelista mi om du vil? Den finner du i et tidligere innlegg her på bloggen: Dette klarer du. Jeg heier på deg!:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *