Mat,  Motivasjon

5 tips for å spise sunt på jobb!

Mandag morgen, og det har vært flere sommerdager på rad i dette ellers så ofte kalde landet vårt. Iallefall i Bergen :) Slik blir det lett mye ekstra kos av, også når det kommer til mat, og mange av oss har nok utsatt «hverdagsrutinen» litt ekstra i finværet. image

Her har du  5 tips for å komme igang med å holde måltidene sunne på jobb. Det er jo mandag :

  1. Forbered maten og ta med matpakker

Ved å planlegge og forberede matpakkene dine kvelden før, og gjerne for flere dager av ganger, unngår du fristelser og raske og mindre sunne løsninger.image

2. Erstatt lett brus med «sparkling water»

Dersom vann blir for kjedelig for deg; ha i deilig frukt, bær som skiver av lime og frossne bringebær, mine favoritterimage

3. Spis snacks, men mer bevisst

Snacks er viktig for hverdagskosen også, men spis bare snacks når du er sulten, og helst som mellommåltid, og vær obs på hva du spiser

4. Vær strategisk – også i matveien

Punktet ovenfor handler om å være lur og forberede søtsuget som vi vet kommer iløpet av en arbeidsdag. Skjær opp frukt og grønnsaker og ta med deg i små poser, eller utsett jobbfrukten til du virkelig trenger det og ta det med deg i en skål som du har på kontorpulten din.image

5. Drikk nok vann

Vi blander ofte følelsen av å være tørst med sult. Drikk minst 8 glass vann for dagen, og start gjerne måltidene dine med det.

Men nå må jeg løpe på jobb. God start på en nydelig uke til deg også <3

 

Del dette;

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *