Min uke

Jeg har alltid en plan. Planen kan inneholde valgmuligheter, men en plan har jeg. Denne uken er planen følgende:

Mandag: Jobb, beauty og styrketrening

Tirsdag: Jobb, beauty og styrketrening samt trening med kunde

Onsdag: Jobb, gå tur med venninne + kafe og kino med annen venninne

Torsdag: Jobb og styrketrening

Fredag: Feriedag, frisør, Oslo, sminke, middagsdate, TV2 og The Voice

Lørdag: Oslokos

Søndag: Oslokos og hjem + styrketrening om kvelden.

Og innimellom skal jeg også jobbe med relansering av hovedkurset vårt  Eat&train. Mye å gjøre, altså men bare skøy med andre ord.

Med en plan sikrer jeg at jeg får unna treningsøktene som jeg MÅ gjennomføre for å holde min egen ønsket treningsmengde. Digg med 4 dager med styrketrening i forhold til  6 + cardio !!! Hjelpe meg så mye mer tid jeg får til disp nå!

Foreløpig holder jeg også annen form på trening litt på hold så jeg sikrer at energien og styrken i kroppen kommer maks tilbake først. Det gir jeg meg jo enda bedre med tid, men likevel nok til at jeg klarer å ta godt vare på musklene mine.

I kofferten til Oslo tar jeg selvsagt med meg joggesko og treningstøy slik at jeg kan hive meg rundt for en tur i marka eller på morgenjogg. Men det blir om så bare bonus. Det sosiale er viktigst denne helgen, og det som gir meg mest verdi nå.

Gleder gleder og gleder meg <3

Bilder fra en herlig tur til Tigerstaden i sommer. Foto: Jørgen Jorlin

Tights fra ThereseArt.

 

 

Del dette;

DETTE har jeg savnet!

Ahhhh, sminke meg, pynte meg, dulle 2 timer på badet før jeg er klar……jentekveld, jenteting, skravling, dansing, litt alkohol i glasset  og bokser med nøtter……SOM jeg har savnet dette!

Ikke det at jeg ikke har kunnet gjort det de siste 5 årene, eller ikke har gjort det. Men fokuset de siste 7 mnd har ikke vært helt der, og tiden har ikke strukket til. Og siden jeg ikke liker å gjøre noe halvveis har jeg oftest bare droppet slike arrangementer. Det har ikke vært noe offer, men bevisst priortert ned.

Men NÅ var jeg klar for det igjen, og hjelpe meg som jeg koste meg. Skal ikke bli lenge til neste gang. Og det er det faktisk ikke ;) Om 5 dager er det ny mulighet, og da i Oslo.

Foto: Ana Oma Færøy

Foto: Anna Oma Færøy

Foto: Anna Oma Færøy

 

 

 

Del dette;

Meg + coach fremdeles = sant?

Får mange spørsmål om fitness satsingen min fremover og her har jeg bare ett svar:
Uavhengig av konkurranser så digger jeg det visuelle ved en bodyfitness kropp (offseason vel og merke). SÅ jeg etterstreber fortsatt å ha en slik fasong, og bygge meg best mulig så lenge jeg ikke må gi slipp på andre viktigere prinsipper for meg. Her tenker jeg da mest på  å gaine ekstra kilo langt ut over min egen komforsone. DET er jeg ferdig med. Trust me.

Nye konkurranser tenker jeg ikke på i det hele tatt. Her har jeg tidligere hatt en plan umiddelbart, men det har jeg ikke nå. Eller jo, har en plan om å finne en god hverdag uten konkurranse i hodet og som mål.

Hva med meg og coach da?

Fedrik Sund har vært en daglig del av livet mitt de siste årene. Til tider har jeg sett mer av han i hverdagen enn familien min. Dette sammen med de spesielle opplevelsene man har sammen i forbindelse med konkurranseoppkjøring, tårer og latter og opp- og nedturer så blir det sterke bånd. Han er en jeg har 100% tillit til, og som jeg gjerne deler hemmeligheter med. Vi er derfor like mye venner som coach – utøver relasjon.

Jeg trener fremdeles på hans gymmer og vi ses derfor fremdeles ofte. Han har laget nytt program til meg nå etter NM. Ikke fordi jeg ikke kan gjøre det selv eller har mer enn nok kompetanse i familien min til å gjøre det for meg, men fordi jeg digger programmene hans og han har sykt peiling på hvordan bygge min form slik jeg visuelt vil ha den.

Men utenom styrkeprogram har jeg en pause fra å bruke han som coach nå. Utenom styrketreningene har jeg jo ikke behov for kostholdsprogram. Her har jeg mer enn nok kompetanse selv. Jeg kommer ikke til å engasjere meg i teamsamlinger fremover – annet enn å dukke opp innimellom og kanskje bli med om det er noe felles treninger og slikt. Rett og slett ikke ha det som nummer 1 lenger. Så kolliderer f eks en fellestrening med en venninne som vil på kafe er valget nå enkelt; jeg trenger rett og slett en pause fra fitness FOKUSET – men ikke pause fra fitness type treningen.

Og så lenge jeg har coach i livet mitt blir jo det bare det beste av to verdener slik jeg ser det; klare meg mest mulig selv, men med coach som «bygger av kroppen min». Fredrik vil alltid være coach for meg, og jeg kommer alltid til å omtale han som det.

Men nå er det jeg som er sjefen ;)

Del dette;

Slik legger jeg på meg!

Her går det fremdeles litt opp og ned, men heldigvis tar jeg flere skritt frem enn tilbake! Fokuset er nå mest på å legge på seg så hodet og kropp får overskudd – jeg savner sånn å ha det!!!!!

Og her går vi relativt sunt, men likevel drastisk til verks for å være meg i jakten på kiloene – hehe. Uttrykket til servitøren skulle jeg hatt bilde av i dag. Du skjønner….når servitøren spør hva det skal være, og jeg svarer at jeg skal ha den sushien på menyen med mest mulig kcal så drar de jo smilende på øyenbrynene kan man si. Er nok ikke dagligdags med slike ærlige bestillinger :)

Så min favoritt sashimi ble lagt tilside i dag og erstattet med sushie bomber. Magen likte det i alle fall så dette var tydeligvis god knall, og bedre enn burgeren jeg prøvde å få magen til å like i går som ikke ble noen suksess.

Med andre ord, det er ikke ett fett hva jeg spiser om dagen. Så sunt fett med litt usunt utenpå ser ut til å være en god kombo for en kort periode. Ikke meg imot. Se bare her :)

Ellers koser jeg meg med min herlige Lillemor (jeg er Tuppen i dette forholdet) som er på snarvisitt mellom offshore og Spaniahjemmet sitt. Og at vi ligger begge rett ut i hver vår sofa i 6 timer i strekk? Ikke skjedd før på de 5 årene vi har kjent hverandre kan man si.

SÅ, aldri så gale at det ikke er godt for noe dette greiene jeg nå er igjennom :)

Del dette;

Endelig!

Helt herlig var det å være på plass på jobb i dag selv om jeg ennå føler som om jeg går på svamper. Derfor må jeg ta hverdagen gradvis tilbake igjen, men bare det at kroppen nå har begynt å ta til seg maten jeg gir den er jo bare den diggeste følelsen. For jeg vil gå opp igjen i vekt NÅMED EN GANG! Liker ikke å være så tynn som jeg er nå, så i dag gjemte jeg meg bak den deiligste oversize kjolegenseren. Så kiloene som forventes skal komme tilbake i dagene som kommer ønskes hjertelig velkommen! 

Sola skinner og jeg håper at det å være ute i frisk luft igjen vil gi meg en etterlengtet friskhet i kinnene igjen som ikke skyldes sminke ;) Sola skinner i Bergen og da er det bare å nyte.

Når det kommer til trening vil jeg prøve å trene styrkeøktene i ukedagene nå slik at jeg har helgene fri til å finne på sprell og andre type treningsaktiviteter. Som dere vet liker jeg å prøve ut, og så evaluere før jeg finner ut hva som passer meg best. Og nå skal jeg jo finne frem til en «uten fitness» rytme. Eller styrketrening og styrketrening – ikke akkurat Arnold innsats på meg i disse dager. Men jeg kjenner jo på vektene om ikke annet – hehe :)

SÅ, ved å ta en dag av gangen – var det ikke det jeg sa i går? – kjenner jeg at dette her nå skal gå veien. Så alle syke venner, kollegaer og bekjente vil jeg helst ikke ha i nærheten av meg før jeg er på overskudd igjen. Får være litt streng på den sosiale fronten fremover ;)

Bevis på at jeg begynner å bli meg selv igjen viser seg ved at jeg begynner å savne energien min selv om jeg digger at jeg har lært meg å kunne chille i denne perioden ;)

Del dette;

Aldri for seint!

Min viktigste erfaring etter de 3 siste ukene er veldig personlig, og har vært en liten seier for meg. Nemlig ikke å bli gretten eller stressa fordi ukene går, og jeg ikke får gjort det jeg liker aller best: jobb og trening.

Det sier meg noe man egentlig vet; at man utvikler seg hele veien, og lærer seg  å mestre utfordringer med sin egen personlighet bedre og bedre etter hvert som den blir utfordret.

Jeg har heldigvis blitt mye bedre, og magen har begynt å ville ta til seg maten jeg gir den. Men vil nok ta enda litt tid før jeg er helt i balanse igjen, og jeg kan ikke huske når jeg har sovet så mye som jeg har gjort i det siste. I dag kjente jeg meg ganske så pigg, men en gåtur i frisk høstluft gjorde meg helt utslått og jeg «fant jeg meg selv» sovende på stuegulvet av alle ting.

I morgen blir det å prøve seg på jobb igjen, og det gleder jeg meg til! Og lysten på styrketrening og få litt pump i musklene igjen tror jeg også må til gitt – smiler i alle fall bare av tanken <3

Og med i matboksen skal jeg ha med kesam, bær, mandler, egg, salat, pasta …….akkurat som matboksene er når jeg er onseason. For det er slik jeg lever og spiser uansett :)

 

Del dette;

Har fitness skylden?

Jeg får så mange meldinger med spørsmål – eller indikasjoner….. – om jeg nå har ligget rett ut fordi jeg har tynt kroppen for hardt, at jeg har blitt lei trening og om det er sannhet i det som sies at fitness ikke er sunt, om det slik er at fitnessopplegget har skylden osv.

Så la oss avklare ett par ting :

  1. Først og fremst er jeg super rørt over alle god bedring meldinger dere har sendt, og at dere savner å se meg i mitt vanlige meg. Tusen tusen takk. Jeg føler meg også beæret over at dere deler deres egne historier og erfaringer med meg.
  2. Jeg har ikke møtt veggen eller er lei av å trene, men jeg har vært syk – og det så alt for lenge.
  3. Jeg har fått en infeksjon som vi fremdeles leter etter svaret på hva skyldes. Alt vi vet er at det ikke er smittsomt. Infeksjonen gjør at magen ikke vil holde på noe av det jeg spiser. Jeg har derfor gått ned igjen i vekt det jeg har lagt på meg etter konkurransen tross 2400 kcal pr dag, uten noe som helst form for aktivitet før de siste to dagene.
  4. At kroppen allerede var så skjør som den er i konkurranseform gjorde nok at kroppen min ikke har hatt sitt vanlige overskudd til å takle det som skjedde den. Derfor blir det minus på minus. Jeg har ingenting å gå på, derfor har dette blitt verre enn det nok hadde vært med en kropp på overskudd.

SÅ:

  1. Jeg er optimistisk
  2. Ser på dette som en pause,  er ikke deppa eller grinette  fordi jeg ikke får trent, og det sier vel kanskje hvor dårlig jeg har vært. Jeg har hatt mer en nok med å komme meg gjennom dagene.
  3. Jeg hadde ikke gjort noe annerledes med oppkjøringen om jeg skulle gjort det igjen – faktisk hadde jeg heller pushet coach på at vi skulle ha kjørt det enda litt hardere litt tidligere enn vi gjorde – men det er det som er det positive med coach: han har ett fornuftig og sunnest mulig bilde på hvordan dette skal gjøres.
  4. Jeg bruker min stahet til å gi kroppen det den trenger selv om den sier nei takk i håp om at jeg snart får en normal hverdagen igjen med masse Evy energi.
  5. Jeg trener lett nå fordi jeg kjenner at jeg begynner å få andre tilleggs vondter av å bare ligge. Kroppen trenger litt bevegelse og sirkulasjon. Dette er etter hva legen også anbefaler, og jeg fyller på med energi under hele den lette og korte økten for å ikke forbrenne i minus en eneste kcal.

I dag hadde jeg en ny lett økt, og det er også en seier for meg at jeg kan trene slik jeg gjør nå, faktisk klare å holde igjen så jeg ikke gjør vondt værre, og smile under hele økten fordi jeg vet jeg gjør det som er best for kroppen akkurat nå.

Ta det super rolig, og gi den det den trenger.

Akkurat som jeg gjør når den er frisk som en fisk også. For hva er det jeg alltid sier? Det handler om å gi seg selv det som gir en mest verdi – alltid <3

Del dette;
« Older posts