• Motivasjon

    «Fitnessfrue» er historie!

    Jeg har tatt et valg. Fitnessfrue er historie.

    Det vil si. Fitnessfrue er meg. Jeg forsvinner ikke. Men navnet forsvinner i historien. Fra nå er det mitt aka.

    Fitnessfrue var navnet som beskrev reisen min som fitnessutøver og samtidig kone og mor.

    Nå er fitnessreisen over. Barna har blitt store og selvstendige. Min identitet er slik nå helt og holdent knyttet til meg selv.

    Jeg har tenkt lenge på dette. Har trengt prosessen frem til å bestemme meg. Det har jo vært en så stor og herlig reise,  og del av meg som jeg aldri har vært foruten! Snakk om å bli kjent med seg selv på godt og vondt! Er derfor ikke bare å kutte det ut på 1-2-3.

    Men nå er det en ny epoke som venter.

    Epoken der fokuset er på å leve livsstilen videre, da som fit, strong & happy. Epoken der fokuset er å leve ut sin egen identitet som voksent menneske fullt og helt med de muligheter det bringer med seg.

    Hvordan jeg tenker, lever, spiser, tenker om meg selv, livet og de rundt meg er en sterk del av meg og den nye epoken – som de tidligere. Dog på en noe annen måte. Sterkere, men også skjørt som livet er.

    Å være lykkelig med seg selv er viktigere en noen gang. Fordi tiden jeg har eies helt av meg selv. Mer enn noen gang.

    Derfor blir mitt nye brand preget av dette:

    • Hva gjør meg fit – i kroppen, men også rustet til å takle det livet møter.
    • Hva gjør meg sterk – sterk på gymmet, men ikke minst også i hodet.
    • Hva gjør meg lykkelig – som ved å spise riktig mat som skaper de beste hormonene, men også hvordan ta valg som gir meg mest mulig verdi til en hver tid.

    Dette, sammen energien det gir å få dele av min hverdag og inspirere og hjelpe andre føles utrolig godt. Det å få så mange herlige tilbakemeldigner fra dere som leser innleggene mine og er med i kursene mine er ubeskrivelig.

    Jeg kommer derfor til å blogge fremover – når jeg har lyst og når jeg kjenner at jeg har noe å dele.

    Det ønsker jeg ikke slutte med.

    Jeg kommer fremdeles til å dele oppskriften til min livsstil gjennom kursene i Eat& Train – følger du meg der forresten? Om ikke kan du klikke her og du vil få tilsendt oppskriften på hvordan du kan sikre deg selv verdi umiddelbart og fremover <3

    I en overgang nå vil du mest finne innlegg direkte i min Facebook side og på Instagram. Her heter jeg fremdeles Fitnessfrue  – håper du følger meg der! :)

    Men snart kommer jeg med en ny bloggplattform.

    Må bare svelge denne først <3

    …og begynne i ny jobb. I Oslo :)

    Følg meg på reisen da!

    Del dette;
  • Motivasjon

    Medisin i tøffe tider!

    Innrømmer glatt at jeg har hatt noen tøffe måneder av ulike grunner.

    Heldigvis går jeg på autopilot når det kommer til kost og trening, men innsatsen har ikke vært 110 % under øktene.

    Tre treninger i uken har derimot vært som terapi og medisin for meg:

    – bokseøkten der jeg glemmer tid og sted og bare lever og konser rundt boksingen

    – de to benøktene med coach der han har bestemt alt og variert på all øktene

    Hadde ikke kommet så godt igjennom disse månedene uten de.

    Så dagens tips fra denne frøkena er å ikke vente til du er på topp energimessig før du ev får støtte av noen på trening.

    Det er nettopp da du kanskje trenger det mest!

    Slik har det i alle fall vært for meg.

    Og kroppen takker meg med å bli mange cm smalere all over, og ett par kg fett er borte.

    Love it.

    Mai blir en herlig måned der jeg har ett fokus: gi meg selv påfyll så det holder!

    Del dette;
  • Trening

    En av mine viktigste endringer!

    Vet du om du drikker nok vann?

    Usminket og sliten på reise, men huden min synes jeg likevel tåler å bli vist i dagslys «in real» :)

    En av mine viktigste endringer for ca 5 år siden, og som jeg er overbevist også er med på å gi meg finere hud, er å drikke nok vann.

    Jeg merker meget godt på hele meg om jeg i perioder ikke drikker nok.

    Jeg drikker ALLTID 0,5 liter i løpet av en liten times flyreise.

    Jeg drikker godt før jeg drar. Jeg går igjennom sikkerhetskontrollen med egen tom flaske, med bær, frukt eller urter i, og fyller på den når jeg er innafor. Penger spart.

    Slik fordeler jeg mine 2 liter for dagen:

    0,5 før frokost

    0,5 før lunsj

    0,5 før trening

    0,5 etter trening

    Kaffi og annet blir i tillegg.

    Hvordan sikrer du at du får i deg nok? :)

    Del dette;
  • Motivasjon

    Endringer

    I dag har jeg vært skikkelig Evy. Merket endringen i det jeg våknet. Mindsettet.

    – løp før frokost

    – lang biltur Sunnmøre – Bergen der jeg beveget meg på alle ferger

    – rett på benøkt med coach

    – spist perfekt

    Jo, jeg gjør vanligvis det jeg skal og mere til når det kommer til kost og trening. Men i dag var JEG på. Sånn helt innerst. Knappen har vært på lenge, maskin, men hodet har ikke vært med. Det har vært opptatt med andre ting. At jeg går på autopilot har treningen nytt av i denne perioden.

    Men i dag har Evy vært på.

    Bekymringer har ordnet seg. Prosesser har pågått en god stund nå i privatlivet mitt. Nå har ting begynt å lande.

    Kjenner endringen.

    Deilig.

    Gleder meg sykt til dagene som kommer.

    Hva med deg? <3

     

     

     

     

     

    Del dette;
  • Motivasjon,  Trening

    Dropper du det?

    På Sunnmøre i forbindelse med konfirmasjon. Kjekt å se familie igjen siden det dessverre ikke skjer ofte.

    Med en dundrende hodepine ble det ikke trening før frokost og selskapet som foretrukket. Men formen kom seg utover dagen. Derfor ble det nydelig kveldstur sammen med min mellomste søster på Rundebranden her i havgapet. (Se mer på SNAP og Insta storyen min!)

    Angrer aldri på at jeg velger å kompensere då godt jeg kan på en dag med mye inntak av mat.

    I godt selskap blir jo det dobbel vinning.

    Slike dager er deg nok lett for oss alle å tenke at vi hopper over det, og starter med god frisk neste dag.

    Men 24 timers bildet er nok smart å se det hele innafor, om totalen i løpet av uken skal bli god.

    Målet for livsstilen og valg for seg bestemmer!

    Hva velger du slike dager?

    Del dette;
  • Mat

    Dette gjør jeg for å være på når det kreves!

    Overtid.

    Reiser.

    Alt som er litt sånn utenom det vanlige kanskje gir mange en grunn for unntak når det kommer til den sunne gode kosten.

    Men saken er vel at det er nettopp da vi trenger å gi hjernen maks energi, huden nok glød og kroppen nok krefter?

    Kjenner det selv. Hvor lett det er å gripe etter sjokoladen på flyplassen. Kanelsnurren til kaffien. Eller en iskrem i vårsola mellom møtene.

    Jeg har vært mye på reise i det siste av ulike grunner. Hodet mitt trenger å være helt på selv om det røyner på innimellom.

    Glad er jeg da for at kostholdet mitt er automatisert så jeg tar gode valg i lunsjen. Som hjemme tenker jeg at måltidet skal bestå av fett, proteiner og karbs.

    Så på denne ukens farting har det blitt mye deilige salater med de beste grønnsakene toppet med kylling. Oljedressingen får jeg ved siden av slik at jeg selv kan ta på passelig fettmengde. Jeg ber også om søtpoteter i stedet for wraps. De fleste steder yter god service mot kundene sine. Vi kunder med sunt forhold til mat er ikke vanskelige – bare bevisste når vi ber om tilpasninger :)

    Og når de jeg overnatter hos serverer lakseburger med den deiligste salaten til er jo saken lett.

    Skal du bort i helgen? Hva synes du er vanskelig med å ta sunne og næringsriktige valg på farten? Hva er enkelt? :)

    Pst: vil du ha min enkle oppskrift på kosthold som gir meg flat mage, nok energi i en travel hverdag og en hud som gløder selv om du ikke er i 20 årene lenger? Send meg en mail og du er i gang :)

    Del dette;
  • Mat,  Motivasjon

    5 sunne valg når du spiser ute!

    Å forplikte seg selv til en sunn livsstil betyr ikke at alt det herlige med å spise ute må droppes.

    Klart, ingenting er bedre enn å lage maten selv om du vil ha full kontroll på at du gir kroppen det den trenger. Men spesielt nå når solen stikker frem, og det blir varmere i været er det deilig å ta seg en ettermiddag på byen, og spise middag på en uterestaurant.

    Her får du mine egne smarte valg som ikke ødelegger livsstilsmålet mitt om være fit, strong & happy!

    1. Velge den rette restauranten 

    Vennegjeng som skal ut? Bland deg i valget om hvor dere skal spise! Finn dine beste topp 3 og foreslå de, og dere ender garantert på en av de.

    Sushierestauranter så jeg kan spise rå fisk, steder de jeg vet jeg får gode salater og gjerne dyrere restauranter der de takler å få en spesialbestilling er min greier

    Å google menyer er er del av forberedelsene.

    2. Ikke vær så steng med deg selv!

    Klart, salater med dressing og olje ved siden av så du bestemmer mengde, er godt valg. Men ikke nødvendig å bare være kanin for å leve sunt!

    Se etter kylling, fisk og biff. Dropp fries og brød, og be om ekstra grønnsaker istedet.

    3. Bare spør om spesial!

    Vi nordmenn kan av og til være FOR sjenerte. Vi er kunder så restaurantene vil gjøre mye for å gjøre oss fornøyd! Spør om tilpassinger! Jeg selv spør ofte om de kan steke kyllingen i maks 1 ss smør eller olje. Aldri vært noe problem!

    Dressinger og oljer er standard å be om å få ved siden av, så hva er egentlig begrensingen? :)

    4. Se opp for disse ingrediensene 

    Frityr stekt (selv sushien), ekstra salte retter, smørsauser og krutonger.

    5. Dropp vinen eller bytt den ut mot potetene!

    OK, kanskje ikke det beste rådet – men klarer du ikke droppe glasset med vin? Jeg tenker fett, protein og karbs i alle måltid. Glasset med hvitvin er da karbs. jeg dropper da å velge noe fra menyen som inneholder karbs – som pasta, poteter – og velger rent kjøtt eller fisk, med mye grønnsaker til.

    Ett glass er nok om du ikke vil knuse kcal mengden din.  Party drinker er som brus, og sluker lite tørsten. Her er det også vilt med kcal.

    Hva er din strategi for å holde den sunne linjen når du spiser ute?

    Del dette;