Mandager som jeg liker de best

Stå tidlig opp, rolig frokost ved TV`en, startet tidlig ved PC`en,  hjemmekontor med lista lang med arbeidsoppgaver, lunsj laget fra eget kjøleskap, en tur til vippesalongen på ettermiddagen, litt julegavekjøp før jeg tuslet hjem og på trening.

Julekortstemningen i Bergen må nytes for det varer ikke lenge på disse kanter.

Når alt dette i tillegg skjer på en mandag, uthvilt, og med et smil om munnen er det bare nydelig. Har på følelsen at 2018 blir tidenes år for meg.

I 2018 er målet å høste av flere års knall hardt arbeid på mange områder. Kommer ikke av seg selv men jeg skal fortsatt  jobbe fokusert for det.

Ikke noe stress, men fordi det gir meg uendelig med verdi å ha mye på programmet.

Del dette;

Dette fungerte ikke!

Siden jeg har blitt så trygg på å prøve meg frem på kostholdssiden ville jeg etter NM se hvor høyt jeg kunne ligge på kcal uten å legge på meg mer enn mål var. Samtidig se hvor lite trening musklene aksepterte men likevel få styrken tilbake til  der jeg var før den begynte å dale litt på slutten av onseason, og holde den der + ev. bli sterkere.

Jeg hadde jo erfart at kroppen hadde lært seg  å tåle ett høyere antall kcal hvert år med fitness satsing. Kroppen min tåler ett svært høyt antall treningstimer før den begynner å protestere.

Hver uke la jeg på flere kcal med mål om å stoppe når vekten og cm målene begynte å gå feil vei på de feile steder som mage osv.

Dette gikk meget bra leeeeenge på en kropp som skrek etter overskudd etter sykdom på en underernært kropp. Jeg har ligget 800-1000 høyere flere kcal enn jeg har gjort tidligere. I over 2 mnd gikk det fint. Seier seier seier.

Men så begynte hverdagsaktivitetene min å gå ned i antall skritt. Jeg løpte mindre, og travle uker på jobb og reiser gjorde at det ble enkelte uker litt mindre trening en planen var.

Så da smalt det til litt.

«Over natten» la jeg på meg mer fett enn målet mitt er. Så nå sitter jeg her og justerer kostholdsplanen min i form av antall kcal. Fremdeles så høyt som mulig. Jeg har også sett opp hvor jeg bør ligge på i kcal de dager som ikke gir rom for det aktivitetsnivået jeg har planlagt. Dette er enkel jobb siden jeg er nazi på å registrere hva heg gjør til en hver tid.

Selv om det er snakk om usle 2-3 kg ønsker ikke å gå inn i julen med «unødvendig overskudd». Og 2 kg fett av for ei som er vant til å bli kvitt 14 kg en gang i året er jo blåbær. Huff for en galskap fitness har vært :)

Og det beste: jeg digger å kjenne at jeg har maks fysisk og emosjonell kontroll på hva jeg gjør, og hvordan jeg reagerer når valg jeg tar rundt kosthold og trening går litt i gal retning i forhold til mine mål.

Så fremover blir det høyere intensitet igjen på treningen spesielt på løpingen. Og jeg øker antall økter. Isteden for å tenke antall treningsøkter pr uke skal jeg gå over på annen hver dag styrke og kondisjon med maks 1 treningsfri dag i løpet av en 7 dagers periode.

Og etter jul har jeg en killer treningsplan som ligger å venter på meg.

Can’t wait, og kanskje jeg deler den ;)

Del dette;

Styggen på ryggen eller The Queen?

Hvorfor er det slik at vi mennesker lett gjør oss klar for «nederlag»,og beskytter oss ved å ikke tillate oss å håpe eller ønske for mye i tilfelle det ikke skulle gå vår vei?

Jeg er overbevist at ved å gjøre det blir det som selvoppfyllende profeti ved at negative tanker kommer på utsiden isteden. Slik fremstår vi lett mer usikre enn vi er, og vi møter ikke situasjonen som kan føre oss nærmere drømmen vår med kroppsspråk som oser av selvtillit.

Følger du meg? :)

Derfor har jeg valgt å se på denne ukens super invitasjon til et møte jeg har hatt på toppen av ønskelisten min med all The Queen holdning jeg bare kunne hente frem.

Ja, jeg var for første gang i mitt liv nervøs, og det påvirket meg nok litt. Likevel velger jeg å se på møtet som en seier i seg selv. Alt det møtet eventuelt bringer med seg tar jeg som bonus.

Herlig og JA bonus om muligheter åpner seg.

Så i dag ble det no makeup fredag og super styrkeøkt i min røde Supergirl drakt.

Styggen på ryggen får ikke slippe til.

Jeg er dronningen over mine egne følelser og mål. Det har jeg tenkt å flyte på så lenge det pumper i årene mine.

Bumpy road? Yes indeed. Men det gjør meg bare sterkere og sterkere.

God fredagskveld til deg <3

Del dette;

Ett personlig mål er nådd!

Fikk tidenes fantastiske telefon i går, og jeg svever ennå. Ett personlig mål er nådd. Ett mål jeg har jobbet rumpa av meg for i over 10 år. Nå gikk det i oppfyllelse.

Håper jeg kan dele med dere hva som får meg til å glise av stolthet en dag, men enn så lenge må jeg vente. I mellomtiden kan jeg om ikke annet dele med dere dagens styrkeøkt som er varierende og skikkelig jobbeøkt:

  • 5×5 push press
  • 5×3 frontbøy
  • 4×12 skulderpress med handler
  • 4×8 benpress
  • 4×8 pr hand med skulderpress i landmine
  • 4 10-12 cheat sidehev med hantler

Gir meg skikkelig god følelsen denne økten. En økt som gikk med litt kortere hår enn i går :) Klippet og tatt bort hair extensions, så nå føler jeg meg 10 kg lettere både vippe- og hår extensions fri – hehe :) Greit før jul ;) p

Del dette;

Søndag på reload

Timene går. Samler energi. Nyter ro. Trykker litt på pc’en og jobber med lystbetont arbeid. Sofaen får masse oppmerksomhet. Ingen trening. Bare reloadet. Ikke fordi jeg er sliten, men å reloade på overskudd gir en pangstart på ny uke. Jeg har lært meg å være på forkant. Jeg er klar for en skikkelig Evy uke. Struktur fra A-Å. Deilig. 

Del dette;

Klar for å dele med deg!

ÅÅÅ, jeg bare elsker å kunne få gi mine treningsøkter og øvelser til våre kjære Eat&train (klikk gjerne) kunder slik at de også kan få kjenne på den verdien det er å bo i en sterk og funksjonell kropp!

Så i dag har det vært photoshoot igjen, og jeg legger IKKE skjul på at jeg digger det.

Så vilt gøy å bli sminket av eksperten, stylet på håret av dyktige frisører, og ikke minst fotografert av noen som vet å få frem det beste i deg.

I dag lånte vi ett av treningssentrene til coach, Bergen Fitness, og da kjenner jo jeg meg ekstra hjemme.

Vi har laget en videoblogg av dagen, men den skal dere få se senere. Her har dere noen fotoglimt av dagen enn så lenge :)

Del dette;

Mørketids klaustrofobi

Sliter du med mørketiden, eller er det bare meg?

Av og til får jeg en klaustrofobisk følelse av dette mørket. Bir sur på meg selv de dagene jeg glemmer å gå ut i lunsjen så hodet, huden og lungene får litt energisk dagslyspåfyll og frisk luft.

Tørr luft inne og mørkt ute.

Mørkt når jeg går på jobb og mørkt når jeg drar hjem. Treningen foregår også for det meste inne……

Elsker vinteren om den er skikkelig hvit og klar. Det har det heldigvis vært i Bergen i det siste, om ikke hadde jeg nok blitt gal.

PC lys er liksom ikke helt tilstrekkelig for å holde min mørketidsklaustrofobi unna…..

Tiltak er cardio ute annenhver dag når vær og vind tillater det – finnes jo egentlig ikke dårlig vær for det.

Ut i lunsjen og trekke frisk luft.

Være aktiv ute på dagtid i helgene.

Og ikke minst – sørge for at huden får det den trenger for å holde seg fin gjennom vinteren.

Er bare å sørge for å gi seg selv det man trenger.

Mørketidsklaustrofobi me not like.

 

 

Del dette;
« Older posts