Dag 2: overkropp

Da er dag 2 på det nye treningsprogrammet mitt gjennomført,  og her skal det tydeligvis bygges skuldre!

  • Millitærpress
  • Sidehev
  • Liggende hantelpress
  • Arnoldpress
  • Franskpress
  • Triceps pushdown
  • Skulderroing
  • Fronthev

Med andre ord; everything Fitnessfrue needs for å få større skuldre!

Franskpress har jeg aldri fått til så det blir dette programmets utfordring, men den tar vi. Gir meg ikke og har lovet meg selv at på denne øvelsen skal jeg ha super fremgang de kommende ukene. Med å lage en konkurranse med meg selv, om noe jeg egentlig ikke er så glad i,  skifter jeg fokus, og det hele blir gøy og ikke en sånn «ork» øvelse. Sliter med å få kontakt med triceps på den så fokus fokus fokus på teknikk :)

Ellers har jeg sovet så godt i natt at jeg må skrive det her :) Dere vet jo hvor dårlig jeg er på det. Håper det betyr at jeg er på vei inn i en god soveperiode igjen. Krysser fingrene og tær for det! Tar gjerne imot «sove godt tips» for å se om det er noe uprøvd :) imageimage

Del dette;

En innrømmelse….

Jeg skulle ønske at noen sa til meg helt fra jeg var veldig liten: Du kommer til å dø en gang. Ingen vet når. Lev livet ditt derfor helt på grensen hele tiden. Hvert minutt av ditt liv. Hver time. Hver dag. GJØR DET! Ikke spør. Uansett hva du ønsker å gjøre. GJØR DET! Fordi du aldri vet når det ikke lenger er en «i morgen».

Når jeg tenker på det nå får jeg panikk.  For å ikke få gjort alt jeg kunne tenkt meg. For å ikke leve et liv som gjør meg 110% lykkelig. Må liksom kjenne etter titt og ofte. Og når lykkerusen bruser i meg som når jeg er sammen med mine nære er jeg livredd for at det skal ta slutt og tviholder på situasjonen.  Livets reise har også bekreftet for meg at det hele er skjørt. Så påminnelser om det har jeg fått nok av. Kanskje også derfor jeg frykter å misse på noe?

Mine drømmer og mål er IKKE å reise jorden rundt. Ei heller å ligge på en øde strand alene, lese bøker hele dagen og drikke vin. Men å leve det med PASSION for hverdagen, for og med menneskene jeg elsker å ha rundt meg, for jobb, med nysgjerrighet og troen på at vil jeg så kan jeg.

Men du gjør jo det. Ja. Men det er så mye. Så mye jeg vil. Mye har jeg fått på plass. Mye ryddet bort. Men nye vurderinger må tas. På flere plan. Så jeg må fortsette å prioritere. Hodet kan koke innimellom. Men jeg er ikke stresset, eller tungsinnet, fordi jeg har trygget i meg selv. Men redd for at tiden skal løpe fra meg. Vil velge riktig.

Så i mellomtiden danser, lever, synger, prøver, feiler, nyter og sliter jeg på min måte. Er stadig i prosesser om hva som gir meg mest verdi.

Jeg skal fortsette å fokusere på at hver dag skal leves med passion til det fulleste. Selv når jeg er forvirret og søker. image

Del dette;

Mitt nye treningsprogram!

Elsker det – digger det – som bursdag og julaften på en gang. Som om ikke mandagsfølelsen er god nok.

Nytt treningsprogram fra i dag av. Gliser fra øre til øre. Bare se her – Coach Fredrik Sund har slått til igjen med super program der fokuset fremdeles er på alle mine svakheter.

Etter en periode med helkropp går vi nå over til splitt igjen. Fremdeles styrke bare 4 dager i uken + en styrkesirkel. Med litt mye som skjer i livet mitt nå prøver jeg å være litt fornuftig å ikke gønne på med for mange dager selv om det er det jeg liker best. Fordelen er at jeg kjenner at jeg har mye mer å gi på hver styrkeøkt. Som i dag – med pers på 2 av 8 øvelser! Men ja, vi må nok back inn Evy style på antall treninger på et eller annet tidspunkt.  På styrkefrie dager er det cardio på programmet. Fremdeles opptrening igjen av foten. Det går sakte men sikkert fremover. Heldigvis

Dagens øvelser:

  • knebøy
  • bulgarske utfall
  • rumenske markløft med hantler
  • nordic hamstring
  • leg extension
  • leg curl
  • tåhev

image

Del dette;

Helledusten!

Sovet 10 timer: jippi!

Sunn frokost: jippi!

Powerwalk 90 minutter: jippi!

Trent styrke: jippi!

Kjente sult for første gang på åresvis: jippi!

Endte med å kjøpe meg en  hvit sjokolade brownie etter lunsj: jippi……

Sullett på en benk i skjønne Stavanger by: jippi!

Tidlig nok hjem til at jeg rakk å jobbe litt: jippi!

Ligger nå i sengen klar for å slukke lyset kl 21 klar for en lang og god natt til: jippi!

Helledusten for en herlig dag! :)imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

Del dette;

Genialt!

Jeg forstår ikke hvorfor mange synes det er så vanskelig å holde det man servere når venner møtes på et sunt nivå UTEN at det går på bekostning av at det skal smake digg.

I går var jeg på «powergirls networking» . Et årlig herlig treff en av mine hjertevenner arrangerer. Maten er den samme hver gang – digg for alle – inkludert meg de gangene jeg har vært under konkurranseoppkjøring. Nemlig reker.

Tilbehøret er av alle sorter og nok å velge mellom slik at vi kan holde kcal nivået der man ønsker.

Fokuset er på den herlige stemningen og gode praten mellom jenter som bare vil hverandre godt, og der er alltid noen som har opplevd noe spennende eller nytt siden sist – eller blitt gravid.

Hva med snop og god drikke? Snop er fraværende – er jo ikke derfor man møtes – og drikke er der for alle ønsker. Jeg selv gikk for Pepsi Max og INGEN sure miner for det. Hvorfor? Fordi å være powergirls innbefatter å heie på hverandre uansett valg.

Det er kos det! :)  image image image image

Del dette;

All a woman needs <3

#sponsede produkter

Endelig er helgen jeg har talt ned til så lenge kommet. Stavanger baby! God mat og drikke, herlige venner og nye kontakter. Vi snakker alt fra alenetid til venninnekos til minglingen blant proffe og dyktige business folk – og ikke minst latter latter latter <3

Dette krever sitt på en positiv måte at sminken glinser og ikke minst håret holder full fart – fra lunsj til kveldsparty. Da er det en ting som gjelder: å kunne ha med mine vanlige kjente og fantastiske favoritter av hårprodukt. Slik blir håret som jeg kjenner det og ikke slik kvaliteten på  hotellshampoen bestemmer det – hehe :)

Heldig er jeg som da kan bare plukke ut det jeg trenger av reisestørrelser av mine favoritt produkter fra Kevin Murphy. For jeg er ikke bare Fitnessfrue, men en forfengelig Sesåbrautmanklarerfrue. Hallo, vi er jo jenter sant? :) image image image

  • Hydrate-Me.Rinse – shampoo og moisture for soft look i fallet
  • Body Builder  – for løft av håret før føning
  • Session spray – holder frisyren på plass all day longimageBevis på at en blogger sjeldent har fri ;) Snap fra hjertevenn med på tur <3
Del dette;

Go’ knall!

Yes! Viljen gjør underverk! imageEtter to dager knapt uten trening da jeg ikke har vært helt frisk kjente jeg meg så pass bedre i dag at jeg ville i alle fall prøve meg på en økt før jeg konkluderte.imageDere som følger meg på SNAP så at jeg bestemte meg for å klare flest mulig av de 8 øvelsene 100% – altså med lik belastning som sist gang. Det endte ikke bare med det men i tillegg pers på stående roing og sidehev! Joho!! :) image Og nå, nå kjenner jeg meg 98% igjen og satser på 100% back in Evy form i morgen. Skal nemlig til Stavanger i helgen og har ikke tenkt at sykdom skal få  legge en demper på det. Så deilig å kjenne at dette går veien :) 
image


Del dette;

Spise meg frisk!

Ble ikke blogging i går – var syk. Ble jobb i dag, noe vel hvit i ansiktet og hengende øyne, etterfulgt av trening med 30 min intervaller på møllen. Etter 2 push press forsøk måtte jeg bare innse at det ikke var krefter igjen til det, så tuttlet meg hjem igjen MEN jeg fikk da gjort noe :)  Gleder meg over at foten tåler mer og mer. Jeg er likevel super forsiktig og har langt igjen før jeg freser avgårde i 16 km/t igjen :)

Syk.  Da er det ekstra viktig å spise riktig og nok, for å bli raskt frisk og for å holde kroppen og musklene i live tross lite action. Enkelt sagt.

Det gikk derfor ned mye grønt som deilige neper i går der jeg lå på sofaen tung i hodet, med småfeber og sløret i blikket som bare det. Heldigvis sjeldent jeg blir slått ut slik!

Her har dere middagen min. Laks med masse spicy krydder,  tomat, paprika, nepe, babyspinatmix og rødløk – en smakseksplosjon! Deilig! image image image image image image image image image image

Del dette;

Grøt på fat på jobb

Noen lurer kanskje på hva som er poenget med denne overskriften, men poenget mitt er: tenke enkelt men gjerne delikat :)

I Eat & Train gjengen er det mange som spør om tips til lunsj på jobben, og svaret mitt er alltid: spis mat (fra matlisten med min ja mat som de selvsagt får) og det du ville ha valgt om du var hjemme :)

Poenget mitt er at vi tenker gjerne for vanskelig når det gjelder matboksen vår, men den krever jo ikke at der blir lagt noen spesiell type mat i :) Se bare her. Jeg spiser gjerne grøt på jobben, og de i tillegg fra tallerken (dere vet at jeg liker tallerken best da grøten blir raskere spiseklar da uten at jeg brenner meg – jeg sluker jo mat ;)

Slik gjør jeg det: jeg har alltid en pakke lettkokt havregryn eller en boks fra Naturbit i skapet på jobben. Dekker havregrynen med kokt vann fra vannkoker, og lar det stå i noen minutter før jeg rører i den. Heller så grøten på en tallerken og smeller på bær og nøtter – akkurat som hjemme.

Jeg har alltid tilgjengelig mat i kjøleskapet på jobben, eller i skapet på kontoret mitt. Slik blir det ikke så lett å løpe i butikken og ende opp med noe mindre usunt.I tillegg er det SÅ lekkert å spise mat fra fat <3

I love my job, og jeg elsker mat :)image image image

Del dette;

8 motivasjonstriks til trening etter jobb!

Etter flere år med tidlig morgen trening har jeg etter vårens konkurranser lagt om til mer trening rett etter jobb. Ikke så effektivt da det er flere mennesker tilstede og være sosial med, men desto hyggeligere og helt ok nå når jeg ikke har kids som venter på meg hjemme. En fordel med store barn! :) Dessuten – en herlig måte å få energi igjen etter en dag framfor pc`en!

Så her har du mine 8 måter å motivere meg selv til trening etter jobben:image

1. Spis en god frokost og nok mat gjennom arbeidsdagen

Slik har jeg nok energi og ikke craver etter mat når arbeidsdagen er over

2. Lag klar et mellommåltid

Så har jeg noe å putte i munnen rett etter trening så jeg holder ut til middagen når jeg kommer hjem.

3. Planlegg uken

…og legger det inn på kalendere min på mobilen når jeg skal trene og hva, MED alarm og varsel om at i dag er det trening – jeg klarer IKKE å over se den i alle fall :)

4. Skift til treningsklær før jeg drar fra jobben

…og få herlige kommentarer fra kollegaer om jøss, så sprek du er da- masse energi bare i det :)

5. Avtal treningsdater

Og jeg får vinn vinn med både å bli sprek og være med venner. Alltid like kjekt!

6. Lyst på noe ekstra til kvelds?

Treningen gjør at jeg da i alle fall ikke kommer FOR mye på pluss siden når det gjelder inntak :)image

7.  Planlegg hva jeg skal trene

Så går det ikke tid bort til å fundere på det

8. Avtal hjemme når de kan forvente meg tilbake

Slik trenger jeg ikke stresse og se på mobilen i spenning om jeg blir ferdig å trene i dag før de begynner å mase

Del dette;
« Older posts