Mat

Middag på 20 minutter!

Vi har ikke mulighet i ukedagene til å bruke lang tid på matlaging. Men det er en feiloppfatning at det tar tid å lage sunn og næringsriktig mat, og at det smaker kjedelig.  Her har dere et middagstips noe vi alle her i huset spiser med stor appetitt, og som tar bare 20 minutter å lage (10 min om man er to om det ;)

  1. Lag en stor skål med mikset salat

Her kan du bruke de grønnsaker du vil. Prøv å velg noen som gir litt smak som paprika, regnbuegulrot, ruccola blant annet. image2. Skjær opp løk og soppimage3. Stek biffstrimler av svin eller annen type biff i litt smør (vi beregner 5g smør pr pers), og ha på litt salt og pepper.

4. Ha i løk og sopp på slutten av steketiden, og litt balsamico  eller soyasaus + lime eller sitronsaft. Bland godt. imageDu kan varme speltlomper eller tacolefser til. Vi foretrekker det første. Fiberris/brunris, fiberpasta kan også brukes. Har du litt bedre tid kan du også ha ovnsbakte poter eller potetmos til. Bruk fantasien!image imageEt deilig måltid å starte uken godt med! <3

Pst: Fått med deg gratiskurset mitt (påmeldingslink)? Her lærer du mer om kosthold! :)

Del dette;

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *