Mat

Lag rundstykker på 40 min!

Fikk oppskriften av en venninne på noen veldig gode rundstykker som man kan lage i en fei. For 40 minutter er raskt sant? Ingen heving nødvendig! Gode til frokost, lunsj, salater, kvelds og som brytebrød. Ingen sukker eller hvitt mel. image

Slik lager man de:

  • Knus 4 egg i en bolle
  • Ha i et stort beget mager cottage cheese
  • Rør godt rundt med en stor skje eller visp. Gjør ingenting om det er cottage cheese klumper igjen. Blir bare bedre av det :)
  • Bland 2 ts bakepulver i 400 gr lettkokte havregryn. Rør dette inn gradvis i egg/cottage cheese blandingen. Deigen skal være klissete, og blir ikke helt som brød deig.
  • Bruk en spiseskje til å ta passelige mengder med deig som du lager til rundtykker i den størrelsen du ønsker.  Jeg lager 10 rundstykker av deigen.
  • Fordel de på et stekebrett og stekes i bakerovnen i 30 min på 180 grader.image

Når du tar de ut ser de litt uferdige ut da de er litt klissete inni, men la de stå litt om du vil at de skal «tørke litt».

Rundstykkene er super saftige og nydelig gode. image

Man kan også fylle de med fetaost eller krydret smøreost om man ønsker litt mer smak i de – om man ikke er på fitnessdiett som meg da. 11 uker igjen !!!!! Så nå går turen til gymmet for dagen sstyrkeøkt. Etterpå skal jeg bare slappe av og gjøre minst mulig <3 Tror jeg :)

Del dette;

3 Comments

    • evytherese

      Hei, pr rundstykke (ved 10 rundstykker av deigen) er det ca 224 kcal, ca 12 g protein, ca 4 gr kostfiber, ca 30 g karbohydrat (inkl kostfiber), ca 7 gr fett :) Da med bruk av vanlig cottage cheese og ikke mager. God søndag :)

      • Mia

        Tusen takk for svar! Jeg elsker bloggen din og får så utrolig mye inspirasjon. Gleder meg til å følge deg gjennom oppkjøringen til neste konkurranse, det blir spennende å høre om oppturene og nedturene på veien til målet :O

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *