Mat

Sunn søndags smoothie for aktive folk!

Lyst på super, deilig og rask frokost eller rett og slett søndag sugen på noe godt? Prøv denne!

116

Ingredienser for 1 porson (menn og store gutter kan gjerne legge til 30%):

  • 100 gr valgfri bær – jeg bruker frosne bringebær
  • 1 stor banan
  • 1 skyr uten sukker
  • 30 gram havregryn
  • 20 gr proteinpulver utblandet med 3 dl vann – jeg bruker sjokoladesmak – kan også erstattes med eggehviter av 2-3 egg

119

Ha alle ingrediensene i en blender eller bruk stavmikser. Sim sala bim så får du en nydelig smoothie.

120

Det blir to store glass, så det er bare å nyte!

125

123

Dette er også en super start for dagen for barn og ungdom som kanskje ikke er så glad i frokost, eller rett og slett et forfriskende mellommåltid. Frister også når man er syk og matlysten ikke er helt tilstede.

Jeg har denne på dietten som et frokost alternativ, så dette er også muskelmat!

Med denne i kroppen er det bare å komme seg ut i sola! God søndag!

 

Del dette;

6 Comments

  • slu

    Hei Har laget denne smoothie men brukt den som mellom mål eller før trening.Lurer på om det blir for mange calorier for mellommål?? Kan du gi med sånn cirka næringsinnhold og calorier…Håper på positivt svar :-)

    • evytherese

      Hei, så kjekt at du har prøvt den og at den falt i smak! Jeg teller ikke kcal, men overlater til min coach å finne ut hva og hvor mye jeg skal putte i meg til hvert måltid. Om smoothien inneholder for mange kcal som mellommåltid kommer jo ann på hvor mye det samlede kcal inntaket ditt er i forhold til det du ønsker å oppnå med å regulere det. – Å legge på deg, holde vekten eller gå ned i vekt. Rask hoderegning så inneholder smoothien slik jeg lager den 350-400 kcal.

  • slu

    Tusen takk for kjapt svar. Ønsker å gå opp noen kilo så kcal på 350- 400 passer fint. Lykke til vidre med treningen og dietten. Er selv en jente/dame på 41 år og trener aktivt med 5 styrkeøkter i uke og prøver å få til 1 cardio økt ute i uken, så skjønner godt hvor hardt du må jobbe for å bli konkurranse klar. Masse lykke til :-)

  • Kristine

    Bruke du 2-3 eggekviter istedenfor proteinpulver eller 2-3 eggekviter istedenfor vann utblanda med proteinpulver?

    • evytherese

      Hei Kristine, jeg bruker proteinpulver utblandet med vann. Dersom man ønsker å bruke eggehviter istedet ville jeg nok hatt i vann også, men da hellt i vann litt og litt til jeg oppnådde ønsket konsistens. Håper det var svar på spørsmålet ditt :) Du kan også selvsagt lage smoothien uten eggehviter/proteinpulver, og likevel få en super sunn smoothie.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *