Trening

Treningsprogram for god start på uken

Søndag kveld, spist godt og klar for en ny treningsuke? Det er jeg!

Etter gode dager på Sunnmøre der jeg har skeiet litt ut, er jeg klar for å gi magen min det den liker best, og øke litt opp på aktivitetsnivået. Jeg har holdt styrketreningene mine denne uken, men det har blitt lite cardio. Som dere vet liker jo jeg best den gode miksen :) Jeg starter derfor den kommende uken med morgencardio før frokost. Har blitt avhengig rett og slett! I morgen tenkte jeg å prøve intervaller.

Her har dere treningsprogram for en god ben- og rumpeøkt som jeg kjørte i dag. Håper dere prøver i morgen, og gir dere selv en god start på treningsuken! Svir godt allerede kjenner jeg :) Nå kan jo det også skyldes Fitnessfruetreningen sammen med noen herlige jenter tidligere i dag, der vi hadde trappeintervaller, men uansett føles det digg med en slik god søndagfeeling.image

Jeg er inne i en periode der jeg kjører 5 sett med 5 repetisjoner – altså tungt, tungt fra første løft. Av pause har jeg ca 1 min mellom settene.

Jeg varmer opp med 10-15 min på møllen først, og starter hvert sett med ett oppvarmingssett med litt lettere vekter (ca halvparten av det jeg skal løfte i hovedsettene).

Her har du øvelsene.

Benpress

image imageMarkløft med smal benstilling (jeg har bena litt smalere enn hoftebredde avstand og litt videre handgrep på stanga). Løft opp og sett ned. image image

Bakoverutfall i smith maskin – en av mine favoritter :)image imageLiggende leggcurl – husk å holde igjen ett par sekund når du har bena på toppen før du senker de ned igjen. image image Hip trust i leg extension maskin – digg :) image image imageLykke til – I know you can do it!

 

Del dette;

2 Comments

  • Lene

    Hvordan gjennomfører du intervallene? ? og hvor lenge har du oppvarming og nedkjøring?

    • evytherese

      Hei Lene, bor du i Bergen? da er du velkommen til å bli med oss :) Søndager på fana Stadion kl 1030 – da kan du prøve intervallene live :) Om du ikke har mulighet til det kan du se oppsettet her: http://www.fitnessfrue.no/slik-ble-fitnessfruetreningen/ Du finner flere tips til intervaller under fanen Trening på headingen på toppen av forsiden på bloggen :) 10 min oppvarming og 2-10 min nedkjøring (nedkjøring droppes av og til). Go for it :)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *